sábado, 10 de enero de 2009

La Puntilla: Autobuses "ateos"

Torno a penjar La Puntilla, perquè l'anterior no ha quedat ben transcrita.

–¿Se ha enterado de la campaña publicitaria que colectivos de ateos pretenden poner en los autobuses para que la gente deje de creer en Dios? ¡Hasta ahí podíamos llegar!
Aquel hombre estaba muy alterado y su interlocutor tuvo que calmar su indignación:
–Mire, a mí esta pretendida campaña, me ha hecho recordar el salmo 91: “ni que lleguen a florecer los amigos de malas artes, acabaran que no se hablará más de ellos…Pero Tu, Señor, eres por siempre"
Y la mejor arma contra un eslogan es demostrar, con un contra-eslogan vivido, su falsedad. Frente al “probablemente Dios no existe, deja de preocuparte y disfruta de la vida”, el mejor rechazo es mostrar que “Dios no es ninguna preocupación, sino un gozo muy íntimo”.
Ah, y en otro terreno, yo siempre me fiaré más de quien pague una campaña, por ejemplo, contra el hambre en el mundo, que contra Dios.

Baptisme del Senyor - La Puntilla: Autobuses

Benvolguts, benvolgudes, us faig arribar el meu comentari a la celebració del Baptisme del Senyor, i també la meva secció de La Puntilla. M'agradarien, com sempre,els vostres comentaris.

El baptisme del Senyor
Som un poble de batejats i batejades

La litúrgia cristiana dóna un salt en el temps i passa dels misteris de la infància, a la vida adulta de Jesús. I l’evangeli de Marc, que és el que llegim en aquest cicle, comença el seu relat presentant Jesús com el Messies esperat que en l’acte del baptisme rep la investidura messiànica: ets el meu Fill, el meu estimat, en tu m’he complagut.
Amb tot, la situació litúrgica d’aquesta festa pot semblar no massa coherent, ja que, per una banda, avui contemplem un Jesús adult, quan el proper dia 2 de febrer celebrarem la seva Presentació al temple, que tenia lloc als 40 dies del naixement; i, per altra, les primeres comunitats cristianes no acabaven d’entendre que Jesús s’hagués batejat en el baptisme de Joan Baptista, que era un baptisme de conversió (¿de què s’havia de convertir Jesús?)
S’ha de dir, per tant, que aquesta celebració és d’origen recent (concretament va ser instituïda l’any 1960). Primer es va situar, de manera fixa, el dia 13 de gener, que era l’octava de l’Epifania. Als seus promotors els hi va semblar que la manifestació de Jesús al món obtenia la seva plenitud tot just en el testimoniatge que el Pare dóna d’Ell en el moment del baptisme. Finalment, a la darrera reforma del calendari, la celebració fou traslladada al diumenge immediat del 6 de gener, desapareixent l’octava de l’Epifania.

Més enllà, però, de totes aquestes precisions, el que compta és que avui se’ns ofereix a tots els cristians i cristianes, batejats i batejades, una bona ocasió per pensar en el nostre baptisme, que fou el pòrtic de la nostra biografia de creients. Dia, doncs, de donar gràcies a Déu pel do de la fe; dia d’acció de gràcies als qui van ser els instruments del nostre baptisme (bàsicament, els nostres pares); i dia de reflexionar sobre el compromís de ser batejats i batejades.
Avui, malauradament, el baptisme ha esdevingut per a molts més un fet sociològic o ritual (baptisme d’aigua), que no pas un baptisme de veritable Esperit. Un baptisme sense una adequada i continuada formació i vivència cristianes, es queda en un ritus buit i sense massa sentit.


LA PUNTILLA
Autobuses
–¿Se ha enterado de la campaña publicitaria que colectivos de ateos pretenden poner en los autobuses para que la gente deje de creer en Dios? ¡Hasta ahí podíamos llegar!
Aquel hombre estaba muy alterado y su interlocutor tuvo que calmar su indignación:
–Mire, a mí esta pretendida campaña, me ha hecho recordar el salmo 91: “ni que lleguen a florecer los amigos de malas artes, acabaran que no se hablará más de ellos…Pero Tu, Señor, eres por siempre
Y la mejor arma contra un eslogan es demostrar, con un contra-eslogan vivido, su falsedad. Frente al , el mejor rechazo es mostrar que .
Ah, y en otro terreno, yo siempre me fiaré más de quien pague una campaña, por ejemplo, contra el hambre en el mundo, que contra Dios.